Behandling af skinnebensbetændelse

– Vi behandler skinnebensbetændelse professionelt og omsorgsfuldt

Hos Nordisk Osteopati behandler vi skinnebensbetændelse ud fra vores faglighed som osteopater og fysioterapeuter. Med denne dybe faglighed omkring menneskets krop kan vi behandle skinnebensbetændelse og mange andre problemer.

Nordisk Osteopati har klinikker i Albertslund, Hillerød, Hørsholm, Søborg og Frederiksberg. Kontakt en af vores osteopater, og få den hjælp du har brug for. Vi hjælper dig med akutte skader.

Du kan kontakte os på telefon eller via vores kontaktformular. Det er også muligt at booke en tid online. Vi står klar til at byde dig velkommen!

Skinnebensbetændelse, hvad er det?

Når et menneske har fået skinnebensbetændelse, skyldes det ofte en overbelastning ifm. fysisk aktivitet. Dyrker du idræt eller anden form for fysisk aktivitet, så er du i risikogruppen for at overbelaste din krop og få skinnebensbetændelse. I meget sjældne tilfælde skal der operativ behandling til at løse problemet, så sørg altid for at få problemet tjekket inden din betændelse udvikler sig til en farlig irritation.

Ved en let variant af skinnebensbetændelse, opstår der i overgangen mellem muskel og knogle en irritationstilstand. Denne irritationstilstand, er årsagen til, at skinnebensbetændelsen forårsager smerte og hæmmer dit ydelsesniveau til idræt eller andre fysisk krævende aktiviteter. Sørg altid for at få irritationer af denne art tjekket hos en professionel, så den ikke udvikler sig til en værre variant, som kræver en operation.

Det giver god mening at kontakte en osteopat, hvis man oplever ubehag efter idræt eller anden fysisk aktivitet. Du kan også kontakte os ved ubehag, fra f.ek.s fejlstilling i fødder og knæ, eller pronation og kalveknæ.

Eller skriv en besked

Niklas kan hjælpe dig med en forstuvet ankelNiklas Haapalo

Osteopat (D.O. M.R.O.DK), Fysioterapeut

Amalie kan hjælpe dig med en forstuvet ankelAmalie Rygner

Osteopat (DO. M.R.O.DK), Fysioterapeut

Morten kan hjælpe dig på Nordisk Osteopati

Indehaver, Osteopat (D.O. M.R.O.DK), Fysioterapeut

Louise-kan hjælpe dig med din forstuvet ankelLouise Christiansen Boll

Michael-kan hjælpe dig med din forstuvet ankelMichael Weber Jørner

Osteopat (D.O. M.R.O.DK), Fysioterapeut

Jeg-kan-hjælpe dig med din forstuvet ankel

Læs hvad vores kunder siger

“Efter at have løbet en halvmaraton fik jeg ufatteligt ondt i min fod, og måtte umiddelbart efter begynde at gå med krykker. Det klassiske sundhedsvæsen sendte mig til røntgen, MR og CT-scanning uden at kunne finde fejl, og bad mig om blot at smide krykkerne, så skulle det nok gå over.

Efter 5 måneders smerte kom jeg til Amalie fra Nordisk Osteopati. Hun brugte 30 min på at undersøge min krop, og yderligere 30 min på at bearbejde mit ben, hvor hun mente problemet var. Efter blot den ene behandling kunne jeg gå igen uden smerter, og problemet er ikke kommet igen. Kan kun anbefale stedet.”

Christian Bloch HansenPatient på klinikken på Frederiksberg

Alle vores osteopater er:

– forpligter alle sig til:

• Fælles træning og erfaringsudveksling

Eller skriv en besked

Skinnebensbetændelse, hvad er symptomerne på tilstanden?

Et af de mest typiske symptomer er, at du oplever smerte, på ydersiden eller indersiden af underbenet. Det kan være under og efter træning såsom ved løb.

I starten har man ganske enkelt ubehag i form af murrende smerter og ubehag. Det opleves gerne efter relativt hårde belastninger ifm. en træning eller fysisk aktivitet. Dette udvikler sig, således grænsen for, hvor meget belastning man kan tåle formindskes gradvist. Hvis du er udsat for dette, så kontakt en osteopat fra Nordisk Osteopati, så hjælper vi dig med den rigtige vejledning.

Hvis du har fortsat din træning selvom du har symptomer, så kan du i højere grad mærke smerter i hviletilstand. Smerterne forværres ved minimale belastninger, så din tilstand forværres yderligere, hvis du laver fysisk træning og aktivitet. Smerterne er et signal til, at du skal holde inde med løbe- og lave springtræning og tage kontakt til en professionel behandler. Hos Nordisk Osteopati er vi klar til at hjælpe dig. Vi har klinikker flere steder på Sjælland, herunder Albertslund, Hørsholm, Hillerød, Frederiksberg og Søborg.

Skinnebensbetændelse er hvad Nordisk Osteopatis osteopat kan hjælpe dig med

Få behandling hos Nordisk Osteopati

• Vi undersøger din skinnebensbetændelse grundigt.
  • Vi undersøger skadens indvirkning på resten af din krop
    (fod, underben, knæ, hofte og ryg).
  • Vi finder ud af, om skaden skyldtes sort, uheld eller om der var underliggende problematik, der gjorde anklen sårbar.
  • Vi gør dig klogere på din krop, din træning og din dagligdag – det mindsker risikoen for en ny skade.

Det skal du holde øje med

Er smerter vedvarende – bliver det hverken bedre eller værre, eller bliver det bliver det kun værre og værre, så er der behov for handling. Kontakt os og lad os hjælpe dig.

Almindelige symptomer på at du har skinnebensbetændelse, som vi kan hjælpe med, kan være:

• Symptomerne er smerter som forekommer på forsiden og ydersiden af skinnebenet, eller på indersiden af skinnebenet
  • Smerter opstår via et tryk ned langs underbensknoglen tibia
  • Smerterne øges ved fysisk belastning, men kan også være til stede i hviletilstand, samt gøre det sværere at gå

Vi kan ofte gøre noget uanset hvor slemt det er, dog vil vi anbefaler du kontakter din læge først i tilfælde af følgende symptomer:

• At du oplever konstante hvilesmerter / nattesmerter
  • Hvis du har mistet følelsen i ben eller i tær
  • Hvis du tydeligt har mistet kræfterne i skinnebenet eller dine muskler.

Er du i tvivl så kontakt os endelig!

Vi behandler skinnebensbetændelse nænsomt og effektivt

Nordisk-Osteopati-hjælper-dig-med-dine-knæskader

Hvornår har jeg brug for behandling?

Hvis dine symptomer / smerter fra din skinnebensbetændelse (eller anden skade) ikke synligt bliver bedre, uge for uge, eller hvis nye symptomer dukker op er det tegn på at kroppen ikke løser problemet af sig selv og du kan derfor have gavn af at en osteopat ser nærmere på det.

Nordisk Osteopati kan hjælpe dig med akutte skader såsom skinnebensbetændelse.  Kontakte os på telefon eller ved vores formular eller book tid onlineVi står klar til at byde dig velkommen!

Hvad nu hvis mit problem har stået på i længere tid?

Har problemet stået på over længere tid, betyder det at kroppen har store problemer med at løse det selv. Det kan betyde, at din skinnebensbetændelse kræver mere for at det kan blive løst. Men det betyder i lige så høj grad at det vil være gavnligt at få behandling, så kroppen igen kan hele skinnebensbetændelsen ordenligt.

Hvis du vil vide mere om, hvad vi ellers kan hjælpe med, så se vores behandlinger.

Ja, vi har åbent