Problemer under eller efter din graviditet?

Vi kan hjælpe dig

– Osteopati
– Fysioterapi
– Akut Fysioterapi

Problemer under eller efter graviditet

Under graviditeten

Under graviditeten gennemgår kroppen en række fysiske forandringer og graviditet og fødsel kan være en stor belastning for kroppen.
De typiske gener i graviditeten er smerter fra lænd og bækken, Faktisk er det op mod 75% af kvinder, der oplever dette på et eller andet tidspunkt i graviditeten. Årsagen til disse smerter skyldes bl.a.:

• Den ændrede hormonelle påvirkning gør at ledbåndene bliver mere smidige for at gøre kroppen klar til den forestående fødsel.
  • Din rygsøjles kurver ændre sig og dermed din holdning i takt med den voksende mave.

1 ud af hver 5. kvinde rammes af bækkenløsning, der karakteriseres som smerter relateret til bækkenleddene, dvs symfysen og leddene mellem korsben og hoftebenene.

Eksempler på andre gener, der kan opleves i graviditeten er smerter og kramper i benene, karpaltunnelsyndrom og hovedpine.

Dette er blot nogle af de gener en osteopatisk behandling kan være med til at afhjælpe.

Efter fødslen

Ondt i kroppen under graviditeten og efter fødslen?

Oplever du at få smerter i bækkenleddene, omkring korsbenet, i hoftebenet og fortil ved symfysen? Mange udvikler gener grundet det store pres fra en voksende mave igennem graviditeten. Behandling hos osteopat kan hjælpe med at lette disse symptomer.

I nogle tilfælde kan vi desværre kun hjælper dig igennem din graviditet ved at holde generne i ave, og først efter fødselen vi kan få problemerne helt forløst. Det afhænger meget af hvilke problemer du kommer.
I andre tilfælde dukker problemerne først op efter fødslen. Her gælder typisk den samme regel som ved alle de andre problematikker vi ser i vores hverdag – Jo hurtigere vi starter behandling, des hurtigere nemmere er det ofte at skabe bedring.

Osteopatisk behandling

Igennem en grundig undersøgelse finder vi frem til mulige årsager og tilrettelægger en individuel og sikker behandling. Du vil selvfølgelig også
blive vejledt i hvilke øvelser, der er hensigtsmæssige at lave. Målet er både at hjælpe på smerterne og også at foreberede kroppen på de tiltagende krav, der vil komme i løbet af graviditeten og i forbindelse med fødslen.

Morten er rigtig god til at se på helheden – ikke kun på det enkelte overbelastede og ømme led. Han er god til at finde ondets rod – og så er han god til at forklare, hvad der sker, og hvad det er, han gør. F.eks. undrede jeg mig over, at han trykkede mig både på maven og i nakken, når nu det var kors- og halebenet, det var galt med. Men det virkede jo!

Morten har helt klart været min redning her under min graviditet. Det er hans fortjeneste, at den har været så smertefri, som den har.

Bestil tid på:

Alle vores osteopater er:

• Har minimum 5 års erhvervserfaring

– forpligter alle sig til:

Er du gravid og døjer med at have ondt i ryggen?

Er du gravid og døjer med at have ondt i ryggen, så kan du være fortrøstningsfuld omkring, at det er en almindelig tilstand under en graviditet. Rigtig mange kvinder oplever at have ondt i ryggen eller ondt i lænden under deres graviditet. Det kan opleves ganske ubehageligt, endda også smertefuldt samt dræne overskuddet. Det påvirker derfor ofte dagligdagen. Heldigvis kan du selv gøre visse tiltag for at lindre dine smerter.

Er du gravid og døjer med hovedpine?

Der er en stigende interesse for andre behandlingsformer end medicinsk behandling. Herunder er osteopati også en af de behandlingsformer, der har vist sig at være meget gavnlig for mange af gravide generne.

Osteopati er et sikkert og effektivt alternativ til medicinsk behandling for gravide, der døjer med hovedpine eller ondt i hovedet. Osteopatiske behandlinger hjælper med at reducere smerter samt hyppigheden af hovedpinen

Hos Nordisk Osteopati møder du følgende Osteopater og Fysioterapeuter

Amalie Rygner

Ronnie Gyldenvang