Løbeskade?

Hos Nordisk Osteopati kan vi hjælpe dig

En 3. del af den danske befolkning løber. Over 40% kommer til skade i forbindelse med løb.
Hos Nordisk Osteopati, hjælper vi rigtig mange løbere, og med mange forskellige problematikker, vi vil også gerne hjælpe dig.

Løbeskader kræver handling

Det kan ikke altid løbe væk. Smerter er en advarsel om at du kan være ved at ødelægge noget. – Lad os hjælpe dig.

Vi har stort erfaring med løbeskader, og med den rette indsats kan vi få dig i løbeskoene igen.

  • Vi finder frem til de skadelige mekanismer i dit løb.
  • Vi behandler din skade og de konsekvenser, det har haft andre steder.
  • Vi gør dig klogere på din krop, din træning og dit løb – Det mindsker risikoen for ny skade.

I dag ved vi at 1/3 del af befolkningen løber jævnligt. Det er derfor den mest dyrkede sport i Danmark. Desværre kommer over 40% til skade om året i forbindelse med løb.

Udfordringerne er at:

  • Der er ikke bevis for at en løbestil er sundere end andre.
  • Du belaster dine lægge og ankler mest hvis du løber mere fremme på foden.
  • Du belaster du dine knæ mest hvis du løber mere tilbage på foden.
  • Tidligere skader er den absolut største risiko for at pådrage sig nye skader.
  • Hvis du lander lettere, når du løber reducere, du risikoen for skade.
  • Hvis du vil løbe sundt og med mindre risiko for skade, skal din løbetræning være så varieret som muligt.

Behandling hos Nordisk Osteopati

  • Vi undersøger det, der er dit største problem grundigt.
  • Vi undersøger skadens indvirkning på resten af din krop (fod, underben, knæ, hofte og ryg).
  • Vi finder ud af, om skaden skyldtes sort uheld eller om der var underliggende problematik, der at du ikke kan få dit løb til at fungere.
  • Vi gør dig klogere på din krop, din træning og din dagligdag – det mindsker risikoen for en ny skade.

Hvornår har jeg brug for behandling?

Hvis dine symptomer / smerter i forbindelse med dit løb ikke synligt bliver bedre, uge for uge, eller hvis nye symptomer dukker op er det tegn på at kroppen ikke løser problemet af sig selv og du kan derfor have gavn af at vi ser nærmere på det.

Hvad nu hvis mit problem har stået på i længere tid?

Har problemet stået på over længere tid, betyder det at kroppen har store problemer med at løse det selv. Det kan betyde, problemet derfor også kræver mere for at det kan blive løst. Men det betyder i lige så høj grad at det vil være gavnligt at få behandling, så kroppen igen kan hele ordenligt.

Hvis du vil vide mere om, hvad vi ellers kan hjælpe med klik her.

Hvad siger vores kunder

Morten hjælper mig med praktisk taget alt, hvad der har med min træning at gøre. Alle sygdomme, skavanker og skader, der måtte opstå undervejs, f.eks. i ryggen som er mit svage punkt. Han retter op og korrigerer, og ind imellem bruger han også akupunktur. Og ud over genopbygningen af min krop, tager han sig også meget af det, der kunne have udviklet sig til en skade, i opløbet.

Jens Grønbek blev den hurtigste dansker til Ironman Hawaii 2014 og nr. 2 i sin aldersgruppe (30-34 år) og har nået mange fine resultater siden. Vi er glade og stolte over at vi kunne bistå Jens i hans bestræbelser på daværende tidspunkt.

Bestil tid på:

Eller skriv en besked:

Lad os tage en snak
Sender

Alle vores osteopater er:

  • Autoriserede Osteopater DO M.R.O.DK
  • Autoriserede fysioterapeuter
  • Har over 5 års erhvervserfaring

Som en del af Nordisk Osteopati

– forpligter alle sig til:

  • Fælles Faglig Udvikling
  • Fælles træning og erfaringsudveksling
  • Mindst fire efteruddannelseskurser om året
  • Personlig Faglig Udvikling
Ondt i knæet

Gode råd til sundere løbeteknik

Med den viden vi har om løb i dag er her er nogle gode råd til hvordan du får en sundere løbeteknik.

Når du løber, skal du tænke på:

    1. kortere skridt, flere skridt
    2. gør dig høj og skyd brystet frem
    3. forestil dig du løber på æggeskaller – du skal lande let
    4. Sæt farten op. Det kan lyde sært når man har ondt. Men ved øget hastighed opnås flere at elemnterne i pkt. 1-3 og den energi du genererer bliver brugt mere på fremdrift og bliver forplantet mindre op igennem kroppen på dig.
  • Døjer du med knæproblemer skal du have mere fokus på at lande længere fremme på foden.
  • Døjer du med ankelproblemer,  skal du tænke på at lande mere på bagfoden.

Kan du variere imellem forskellige løbestile, hver gang du træner, kan du mindsker den ensidige belastning i dit løb.

som nævnt findes der ikke en korrekt / bedre løbestil og det kan være at ovenstående ikke virker for dig. Det kan være at det stadig er bedst med lavere hastighed. Derfor er det vigtigt at huske, at mærke efter. Dertil har vi lavet følgende vejledning – Vejledning til genoptræning.

Få hjælp af vores erfarne behandlere

Hos Nordisk Osteopati møder du følgene Osteopater og Fysioterapeuter

Morten Vind-Visby

Morten Vind-Visby

Osteopat og fysioterapeut
Amalie Rygner

Amalie Rygner

Osteopat og fysioterapeut
Ronnie Gyldenvang

Ronnie Gyldenvang

Osteopat og fysioterapeut
Helena Madsen

Helena Madsen

M.Sc.stud Osteopat, Aut. Fysioterapeut
Nicolai Mattiazzo Blom Salmonsen

Nicolai Mattiazzo Blom Salmonsen

Osteopat og fysioterapeut
 Ammar Zeeshan Lone

Ammar Zeeshan Lone

Osteopat og fysioterapeut
Michael Weber Jørner

Michael Weber Jørner

Osteopat og fysioterapeut
Niklas Haapalo

Niklas Haapalo

Osteopat og Fysioterapeut
Spørgsmål? Klik her