Igennem en målrettet indsats deler vi vores viden og erfaring så alle tilknyttet udvikler sig til gavn for vores patienter.
Dette er grundlaget for at skabe en sikker grundig og individuel behandling.
Dette søger vi at lykkes med via et Værdibaseret, Kulturbåret (systemisk tænkende, anerkendende), Læringsfællesskab (VKL).
Det betyder at vi bevidst arbejder på at skabe en fælles forståelse om vores værdier og interne kultur (trods vi arbejde på afstand af hinanden) for derved, at sikre at alle vores handlinger til enhver tid kan tales ind i vores værdigrundlag (beskrevet ovenfor). Vi tror på at dette kan lade sig gøre på vores arbejdsplads gennem et systemisk (1) anerkende (2) læringsfællesskab (3)
(1) Systemisk tænkning er læren om og brugen af de mekanismer, der ligger bag, når forskellige “systemer” interagerer. F.eks. hvilken betydning har kroppens forskellige systemer på helbredet af hele organismen. Eller hvilken indvirkning har den individuelles handlinger for hele fællesskabet og meget, meget mere.
En klassiske sætning man møder i systemisk tænkning er:
forståelsen om, hvordan helheden er større end summen af de enkelte dele, og hvordan vi med denne viden skaber en ønsket forandring.
(2) Appreciative Inquiry / Den “anerkendende ledelse” er en proaktiv tilgang til en organisation såvel som til mødet med patienten. Kort sagt handler det om, at den fremtid du fokuserer mest på er den du vil lykkes med, Hvis du fokuserer på en bedre fremtid vil dine handling, dit sprog og din søgen betragteligt øge muligheden for at det sker.
(3) Læringsfællesskab betyder at alle involverede hos Nordisk Osteopati har en grundlæggende engageret nysgerrighed i at lære nyt og i at lære fra sig.
Derigennem akkumulerer vi vores viden og vi har mulighed for kollektivt at blive klogere – såvel som på et individuelt niveau.