Osteopati til baby

Babyosteopati har til formål at identificere fysiske gener hos din baby og via behandling genskabe balance og velvære i barnets krop

Osteopati for babyer

Det er hårdt for både forældre og den lille ny, når der er en eller flere gener, som forstyrrer. Det kan blandt andet være søvnen og amningen. Hvis du oplever, at din baby lider af en eller flere af følgende gener, kan du overveje at få behandling hos en af vores osteopater for at lindre eller afhjælpe problemet.

Vi har stor erfaring med at behandle:

• (Meget) grædende baby
  • Ammeproblemer
  • Refluks
  • Hjernerystelse hos baby
  • Kolik
  • Forstoppelse
  • Søvnproblemer
  • Ondt i ørene efter infektioner
  • Nakke/ryg-gener (nedsat bevægelse)
  • Asymmetrisk hoved og/eller ansigt (plagiocephaly)
  • Efter klip af stramt tungebånd og/eller læbebånd

Osteopati til baby – hvornår og hvorfor?

Måske har din baby haft en yndlingsside at ligge i under graviditeten pga. de trange kår i mors mave. Dette kan have betydning for, om der måske er opstået spændinger i maven, som gør det svært at ligge på maven. Fordi det gør ondt. Fødslen er også en stor faktor, der udsætter det lille ny menneske for en stor belastning.

Måske har din baby svært ved at:

• ligge på maven
  • holde hovedet (efter 3 mdr)
  • kigge til begge sider
  • ligge på ryggen eller siden

En tidlig indsats er den bedste løsning, og uden behandling kan smerterne tage til eller endda udvikle sig. Book en tid hos vores erfarne osteopater, så vi kan hjælpe den lille godt igennem generne.

Sådan behandler vi babyer hos Nordisk Osteopati

Hos Nordisk Osteopati er din baby i trygge og erfarne hænder. Vi starter besøget med at spørge ind til, hvilke symptomer og gener barnet oplever, og hvordan det påvirker både den lille og forældre. Informationerne er med til at spore os ind på den rette undersøgelse og behandling, hvor bevægelse, symmetri og reflekser bliver gennemgået. Her kigger vi særligt efter manglende bevægelighed i hofter, ryg, bækken, ansigt og kæbe. Vi undersøger nærmere, om der er spændinger i den lille krop, der kan forklare babyens problemer.

Når vi behandler babyer og børn, anvender vi aldersdefinerede teknikker, der er nænsomme og effektive. Vi behandler små børn i alle aldre, og generelt oplever vi, at en tidlig indsats er mest effektiv. Så selvom du synes, din baby blot er en lille my af et menneske, kan behandling med god effekt sagtens lade sig gøre.

Babyens oplevelse hos osteopaten

Det er en stor og stimulerende oplevelse for din baby at komme til osteopat første gang. Derfor er det en god idé, hvis babyen er mæt og har sovet lige inden behandlingstiden. Det er ikke noget problem, hvis babyen sover under konsultationen, og du skal derfor hverken forsøge at vække eller holde barnet vågen op til. En overtræt baby kan være svær at behandle, og konsultationen skal foregå på den lilles præmisser, hvis det skal blive en god oplevelse for alle parter.

Baby osteopati behandling

Osteopatisk behandling af din baby

Vores erfaring er, at babyer reagerer hurtigt og godt på en osteopatisk behandling. Vi bruger blide teknikker og tilpasser altid forløbet til den enkelte baby og forælder. Vi laver altid en grundig gennemgang af graviditeten og fødselen, da det er vigtig viden i forbindelse med udredning af jeres babys gener. Derudover vil vi nå en grundig og tryg undersøgelse, nogle gange når vi ikke altid behandling i første konsultation, da det er på jeres babys præmisser. Du kan opleve dit barn som værende meget træt efter behandlingerne, hvilket også skyldes de mange indtryk. Det ser vi rigtigt tit, og det er helt normalt.

Bestil tid:

Skriv besked:

Afhjælp smerter i skulder og nakke med Fysioterapi og Osteopati

Hvad siger kunderne?

”Jeg har haft ondt mange steder i kroppen i næsten 10 år, uden at nogen rigtig har kunnet finde ud af, hvad der var i vejen.
Til sidst var det virkelig ved at være slemt, men så blev jeg anbefalet at gå til en osteopat. Og her hos EQ Performance har de virkelig kunnet hjælpe mig.
De arbejder med hele kroppen – selv min astma tager de sig af. Det er simpelthen super! Min livskvalitet er blevet så meget bedre!”

”Morten er rigtig god til at se på helheden – ikke kun på det enkelte overbelastede og ømme led. Han er god til at finde ondets rod – og så er han god til at forklare, hvad der sker, og hvad det er, han gør. F.eks. undrede jeg mig over, at han trykkede mig både på maven og i nakken, når nu det var kors- og halebenet, det var galt med. Men det virkede jo!

Morten har helt klart været min redning her under min graviditet. Det er hans fortjeneste, at den har været så smertefri, som den har.”

Læs hele Christinas historie her →

”Jeg har gennem en længere periode – over et par år – døjet med smerter i venstre side af ryggen.
Jeg har løbende gået til kiropraktisk behandling, da min ryg er udfordret af at være præget af Scheuermanns sygdom.
Men det er faktisk først efter at have været igennem behandling hos Morten Vind, at der er kommet styr på smerterne i venstre side af min ryg…….

Læs hele Karsten anmeldelse her →

Baby til osteopat behandles for kolik

Gode råd hvis din baby er kommet til skade

En tidlig indsats er den mest effektive behandling

Er din baby kommet til skade, bør du i første omgang holde godt øje med, hvordan deres lille krop reagerer lige nu og her. Er der noget galt med kroppen, skal den nok sige til. De mest almindelige symptomer, som vi oplever – og som vi kan hjælpe med – er:

• Søvnbesvær
  • Kolik
  • Hjernerystelse
  • Utilfreds med at ligge på maven
  • Svært ved at holde hovedet (efter 3 mdr)
  • Ondt i ørene efter infektioner
  • Nakke/ryg-gener (nedsat bevægelse)
  • Asymmetrisk og skævt hoved og/eller ansigt (plagiocephaly)
  • Efter klip af stramt tungebånd og/eller læbebånd

Søg læge ved disse symptomer hos jeres baby

Uanset hvor lidt eller hvor meget ondt din baby har kan vi ofte hjælpe. Vi anbefaler dog, at duI opsøger egen læge først, hvis du/I oplever en eller flere af følgende symptomer hos jeres baby:

• Konstant skrigende og grædende
  • Vrider sig i smerter
  • Faldet ned og slået hovedet
  • Opkast efter hovedtraume
  • Ikke til at vække
  • Ikke griber fat om ting eller viser interesse for omgivelserne

Hos Nordisk Osteopati er du i trygge hænder. Vi lover dig kun noget, som vi kan holde. Vi lover dig også, at vi tænker i årsagssammenhænge og tager hele din babys krop i betragtning, når vi behandler. Vi er for at hjælpe dig, så du kan komme hurtigst muligt og bedst muligt op på hesten igen.

Hos Nordisk Osteopati møder du følgende Osteopater og Fysioterapeuter

Amalie Rygner

Ronnie Gyldenvang

Helena Schröder